Eğitim Yaklaşımımız
Üsküdar Amerikan Lisesi’nde verilen ikinci yabancı dil eğitimi, öğrencilere yalnızca dil becerileri kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda o dile ait kültürel değerleri, yaşam biçimlerini ve düşünme şekillerini de tanıma fırsatı verir. Bu yaklaşım, onların 21. yüzyılın çok kültürlü dünyasında bilinçli ve duyarlı bireyler olmalarına katkı sağlar.
İkinci yabancı dil programımız, öğrencilerin küresel perspektif kazanmalarını amaçlar ve kültürlerarası anlayış ve farkındalıklarını geliştirir. Bu süreçte öğrencilerin, yeni bir dil öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirmeleri; dili öğrenme sürecini yalnızca akademik bir hedef olarak değil, kişisel gelişimlerinin bir parçası olarak görmeleri teşvik edilir.
Programın yapısı, etkili bir öğrenme ortamı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi (CEFR) ile uyumlu olarak, A1'den A2+/B1 seviyelerine kadar yapılandırılmış, etkileşimli ve öğrenci merkezli bir dil öğrenme deneyimi yaşarlar.
Odak Noktalarımız
Program, aşamalı bir beceri geliştirme modeli izler:
Hazırlık sınıfında, öğrencilerin hedefi A1 seviyesine ulaşmaktır. Bu seviyede öğrenciler basit ifadeleri anlayabilir, kısa mesaj ve e-postalar yazabilir, broşür, ilan veya afiş gibi tanıdık ortamlardaki ifadeleri tanıyabilir ve temel düzeyde iletişim kurabilirler.
9. sınıfta, öğretim A1+/A2 seviyesi hedeflenerek devam eder. Öğrenciler okul hayatı, alışveriş, yer bilgisi gibi günlük konularda en sık kullanılan ifadeleri anlayabilir, kısa konuşmalardaki ana fikri yakalayabilir, kişisel mektuplar yazabilir ve kendi yaşam koşullarını basit bir şekilde ifade edebilirler.
10. sınıfta, amaç A2/A2+ seviyesine ulaşmaktır. Öğrenciler daha akıcı konuşma, dinlediğini anlama ve okuduğunu yorumlama becerilerini geliştirir. Basit konuşmalara katılabilir, kısa anlatıları takip edebilir ve tanıdık durumlarda ihtiyaçlarını ifade edebilirler.
Öğrenci Deneyimi
Gerçek yaşam senaryoları ile iletişim odaklı öğrenme:
Öğrencilerimiz, sınıf içi etkinliklerde günlük yaşamla bağlantılı, gerçekçi iletişim durumlarını canlandırarak dil becerilerini geliştirirler. Örneğin, bir restoranda sipariş verme, yol tarifi isteme ya da tanışma diyalogları gibi senaryolar aracılığıyla, öğrendiklerini somut ve kullanılabilir hale getirirler.
Proje bazlı öğrenme ve sunumlar:
Öğrencilerimiz, hedef dile ilişkin yaratıcılıklarını ortaya koyabilecekleri projeler tasarlayıp sunarlar. Dijital posterler hazırlamak, kısa videolar çekmek, canlandırma etkinlikleri özgün düşünme becerilerini destekler ve kalıcı öğrenmeyi sağlar.
Dil öğretiminde dijital araçlar ve yapay zekâ uygulamaları:
Derslerde Quizlet, Word Wall, Kahoot, ders materyallerinin aplikasyonları gibi interaktif dijital oyunlar, öğrencilerin kelime hazinesini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca öğrenciler, güvenilir web kaynaklarını kullanarak hedef dilde bilgiye ulaşmayı öğrenir. Dil öğrenimini kişiselleştiren yapay zekâ destekli uygulamalar da, öğrencilere bireysel düzeyde geri bildirim sunar.
Ders dışı etkinlikler ve kulüp çalışmaları:
İleri düzeydeki öğrencilerimiz, Almanca kulübünde farklı konularda tartışma olanağı bularak eleştirel düşünme ve hedef dilde tartışma becerilerini geliştirirler. Bu etkinlikler aynı zamanda öğrenciler arasında etkileşimi ve hedef dile olan motivasyonu artırır.
Uluslararası ölçütlerle seviye belirleme:
Öğrencilerimiz, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) doğrultusunda uluslararası geçerliliği olan sınavlara (Goethe-Zertifikat, DELF, TELC, DELE ,v.b.) katılmaları yönünde teşvik edilirler. Böylece öğrenciler kendi dil yeterliliklerini daha somut biçimde izleme fırsatı bulurlar.