Eğitim Yaklaşımı
Üsküdar Amerikan Lisesi’nde ilerlemenin temelinin merak, eleştirel düşünme ve evrene duyulan hayret duygusuyla atıldığına inanıyoruz. Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi, “Bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse, bilimi seçin.” Bu ilham verici ilkeyle yola çıkan Fen Bilimleri Bölümümüz, öğrencilerimizde bilimsel düşünme, sorgulama ve bilim okuryazarlığını geliştirmeye kendini adamıştır.
Disiplinlerarası ve uygulamalı müfredatımız aracılığıyla öğrencilerimizin soru sormalarını, doğa olaylarını keşfetmelerini ve bütüncül düşünme becerileri geliştirmelerini teşvik ediyoruz. Evreni yöneten yasaları anlamaktan yaşamın ve maddenin karmaşıklıklarını keşfetmeye kadar, amacımız öğrencilerimizin hayal gücünü harekete geçirmek ve onları geleceği şekillendirebilecek bilimsel okuryazarlığa sahip bireyler olarak yetiştirmektir.
Odak Noktalarımız
Fen Bilimleri müfredatımız keşif, problem çözme ve iş birliğine dayalı öğrenme temelleri üzerine kuruludur. Öğrenciler biyoloji, kimya ve fizik alanlarında etkili ders anlatımları, laboratuvar çalışmaları ve gerçek dünya uygulamaları ile sağlam bir temel kazanırlar. Bilimsel yöntemin, deney tasarımının, eleştirel analiz ve veri yorumlamanın önemine güçlü bir vurgu yaparız.
Öğrencilerin bilimin etik ve çevresel yönleriyle de ilgilenmelerini teşvik eder, onları sorumluluk sahibi küresel vatandaşlar olmaya hazırlarız. Katılımcı bir öğrenme ortamı, öğrencilerin aktif olarak sürece dahil olmasını teşvik ederken; tartışmalar, grup projeleri ve disiplinlerarası çalışmalar öğrencilerin farklı alanlar ve bakış açıları arasında anlamlı bağlantılar kurmalarına olanak tanır. Programımız dijital ve bilimsel okuryazarlık, sorumlu yenilikçilik ve liderlik becerilerini geliştirmeye odaklanır.
Öğrenci Deneyimi
Fen eğitimi sürecinde öğrenciler şu temel yetkinlikleri geliştirir:
-
Doğa olaylarını keşfetmek ve anlamak için bilimsel yöntemi uygulamak
-
Bilimsel dili ve terminolojiyi İngilizce olarak doğru ve etkili kullanmak
-
Çalışmalarını düzenli şekilde organize etmek ve etkili çalışma alışkanlıkları sergilemek
-
Fikirleri sentezlemek ve değerlendirmek, problem çözmek, doğru hesaplamalar yapmak
-
Laboratuvar araçlarını ve güvenlik prosedürlerini uygun şekilde kullanarak deneysel çalışmalar yapmak
-
Grup çalışmalarında aktif olarak yer almak
-
Verileri bilimsel modeller ve akıl yürütme yöntemleriyle yorumlamak
-
Disiplinlerarası problem çözümüne katılmak ve çağdaş bilimsel konular hakkında bilinçli kararlar vermek
-
Bilimsel sorgulamaya bütüncül bir yaklaşım geliştirmek ve bilgiyi gerçek dünya sorunlarına uygulamak
Sunum ve iletişim becerileri öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır; öğrencilerin bulgularını açık ve düşünülmüş bir şekilde ifade etmeleri beklenir. Program boyunca ilerledikçe, öğrenciler evreni yöneten bilimsel ilkeleri derinlemesine anlar ve eleştirel ve yaratıcı düşünme yetilerini geliştirirler.
Sınıfın Ötesinde
Üsküdar Amerikan Lisesi’nde fen bilimleri öğrenimi sınıfla sınırlı kalmaz. Öğrencilerimiz fenle ilgili ders dışı etkinliklere, yarışmalara ve araştırma projelerine katılmaya teşvik edilir. Bu tür fırsatlar, onların ilgi alanlarını daha derinlemesine keşfetmelerine, ileri düzey laboratuvar ve araştırma becerileri kazanmalarına ve bilimsel tartışmalara katılmalarına olanak sağlar.
Çevre projeleri ve astronomi kulüplerinden uluslararası bilim fuarları ve olimpiyatlara kadar çeşitli bilimsel etkinliklerde yer alan öğrenciler, farklı bilimsel deneyimlerle tanışırlar. Bağımsız araştırmaya ilgi duyan öğrenciler, öğretmenlerin rehberliğinde kendi araştırmalarını tasarlayıp yürütme imkânı bulurlar. Bu deneyimler, öğrencilerde yaşam boyu sürecek bir öğrenme sevgisi oluşturur ve onların bilim dünyasına ve topluma anlamlı katkılarda bulunmalarını sağlar.