SİTE HARİTASI
Araçlar:

1. Üsküdar Amerikan Lisesi Sağlık ve Eğitim Vakfına devrediliyor. SAĞLIK VE EĞİTİM VAKFI kimdir?

Sağlık ve Eğitim Vakfı, 1968 yılında Talas Amerikan Ortaokulu, Tarsus Amerikan Koleji, Üsküdar Amerikan Lisesi ve İzmir Amerikan Koleji mezunları tarafından kurulmuş, kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşudur. Okulların mal varlığının sahibi olan Vakıf, 1997 yılında SEV İlköğretim Okulları’nı kurmuş; 2011 yılında da Amerikan Okullarının kuruculuğunu devralmıştır. Bünyesinde okullar dışında, ayrıca Gaziantepte’ki SEV Amerikan Hastanesi ve Redhouse Sözlükleri ile bilinen SEV Matbaacılık ve Yayıncılık Eğitim Ticaret A.Ş.’yi de barındırır.

Sağlık ve Eğitim Vakfı Amerikan Okulları mezunlarınca yönetilmektedir. Gönüllülük esasıyla görev yapan Vakıf mütevellilerinin ve yönetim kurulu üyelerinin amacı mezun oldukları Amerikan Okullarında öğrenciyken aldıkları eğitime denk, kaliteli bir eğitim verilmesini sağlamaktır.  

2. Okulun adı ve kimliği korunacak mı? 

Kuruculuğun Sağlık ve Eğitim Vakfı’na devir işlemleri sırasında okulların adının korunacağı Türk Hükümeti tarafından garanti edilmiştir. Okul, Üsküdar Amerikan Lisesi olarak tanınmaya devam edecektir. 

Okullarda Amerikan Bord Heyeti’nin başlattığı eğitim ruhu korunacaktır. Kuruculuğun devri, önemli ve tarihi bir değişikliktir. Ancak bu değişiklikten okul ve öğrenci eğitimi etkilenmeyecek ve standartlarımızdan asla ödün verilmeyecektir. Okul İdaresi,  öğretmenlerimiz, Sağlık ve Eğitim Vakfı, SEV Yönetim Kurulunu ve Mütevelli Heyetini oluşturan tüm mezunlarımız Üsküdar Amerikan Lisesi’ni özel kılan eğitim, kültür, felsefe ve misyonu devam ettirmeye kararlıdır.

3. Sağlık ve Eğitim Vakfına devirin sebebi nedir? 

1990’larda, Amerikan Bord Heyeti’nin Türkiye’de çalışan personel sayısının azalması nedeniyle Sağlık ve Eğitim Vakfı devreye girmiş, kuruluşların yönetimini devralmıştır. Bu süre zarfında, SEV, okulların kuruculuğunun devriyle ilgili Türk hükümetinden izin talebinde bulunmuştur. Çok iyi düşünülerek planlanan bu süreç birkaç yıl sürmüş, gerekli önlemler alınarak bu son noktaya gelinmiştir. Devir izni, 2 Kasım 2010 tarihli TC Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Değişim sürecinin bu dönemde tamamlanmasının sebebi, ABD’deki Amerikan Bord Heyeti kurucularının, okulların ve hastanenin yönetim ve idaresini SEV’in devralması için en uygun zaman olduğunu düşünerek, Türkiye’ye temsilci göndermeyi sonlandırmasından kaynaklanmaktadır. 

4.  SEV İlköğretim Okulu’ndan doğrudan Üsküdar Amerikan Lisesi’ne geçiş olacak mı?

MADDE 55 – Özel ortaöğretim okulları, kurum yönetmeliklerinde belirtmek kaydıyla Ortaöğretime Yerleştirme Puanı (OYP) veya Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Puanını esas alarak ya da almadan kayıt yapabilirler.”

Üsküdar Amerikan Lisesi sınav sonucuna göre öğrenci almaya devam edecektir. Eğitim-öğretim ve kayıt kabul usulleri aynen korunacaktır.

5. Okuldaki Türk / Yabancı öğretmen oranında bir değişim olacak mı?

Aslında evet, çünkü yabancı öğretmen sayısında geçen yıla kıyasla artış var. Amerikan Okullarında geçen yıl toplamda 148 Türk, 51 yabancı öğretmen (%34) varken, 2011-2012 eğitim öğretim yılında 159 Türk- 59 yabancı öğretmen (%37) çalışacaktır. İdari kadronun %50'sini yabancılar oluşturmaktadır. 

6. Dersler Türkçe mi okutulacak?

Milli Eğitim Bakanlığı’nca Türkçe okutulması zorunlu olan Türk Dili ve Edebiyatı dersi ile kültür dersleri olarak bilinen Tarih, Coğrafya, Din Bilgisi ve Ahlak Kültürü gibi dersler dışında kalan dersler İngilizce; 2. Yabancı dil dersleri ise o dilde okutulmaya; dersler dışında Model Birleşmiş Milletler, İngilizce Drama, Müzikal gibi çeşitli kulüp çalışmaları ile fen kulüplerinin çalışmaları İngilizce yapılmaya devam edecektir.

7. İngilizce ders saati azalıyor mu?

Öğrencinin  hazırlık yılı ile birlikte 5 yıl süre boyunca İngilizce konusunda en mükemmel şekilde eğitilmesine yönelik ders saati uygulamasında bir değişiklik olmayacaktır. 

8. Yabancı yöneticiler gidiyor mu?

Üsküdar Amerikan Lisesi’nde, Eric Trujillo; İzmir Amerikan Koleji’nde Todd Cuddington; Tarsus Amerikan Koleji’nde ise Charles Hanna Okul Genel Müdürü olarak çalışmaya devam edeceklerdir. Ayrıca, SEV’in Liselerden Sorumlu Eğitim Koordinatörü, Whitman Shepard da Türk eğitim sistemine son derece hakim, 1980’li yıllardan bu yana Türkiye’de öğretmenlik ve yöneticilik yapmış olan bir Amerikan vatandaşıdır.

Bu isimlere ilaveten okul müdür yardımcıları arasında da yabancılar bulunmaktadır.

9. Statü değişikliği Amerikan üniversitelerine kabulleri etkiler mi?  

Kurucu değişikliği ile Üsküdar Amerikan Lisesi’nin ne itibarı değişecek ne de mezunlarımızın yurtdışı üniversiteler tarafından değerlendirilmelerinde bir değişiklik olacaktır. Yabancı üniversiteler danışmanımız, gerek yurtiçinde gerekse yurtdışındaki tüm toplantı ve fuarlara katılarak tüm gelişmeler konusunda yurtdışındaki üniversitelerin okulumuz ile ilgili bilgilerinin güncellenmesini sağlamaktadır. Üsküdar Amerikan Lisesi mezunlarının ortalama yüzde %50'si yurtdışı başvuru yapmaktadır. Ancak %20-25’i yurtdışındaki üniversitelerde eğitim hayatlarına devam etmektedir. Yurtdışından kabul alan öğrencilerimizin bir kısmı üniversite yaşamlarını yurtiçinde devam ettirme kararı almaktadır. 

10. Okulumuz uluslararası platformda tanınmaya devam edecek mi?

Üsküdar Amerikan Lisesi, Uluslararası Okullar Konseyi (CIS) tarafından aldığı uluslararası akreditasyon statüsünü korumak için çalışmaya devam edecektir. CIS tarafından akredite edilmiş olmak, bir okulun uluslararası düzeyde, yüksek standartlarda eğitim verdiği ve her zaman iyileştirmeye devam edeceği anlamındadır. CIS akreditasyonu, Amerika’da Ulusal Bağımsız Okullar Birliği (NAIS) aracılığıyla tanınmaktadır. CIS tarafından tanınmış olmamız, yabancı üniversitelerle ilişkilerimiz, ders dışı etkinliklerimizin uluslararası boyutu, bizlerin her zaman uluslararası platformda yerimizin korunacağının garantisidir. 

11. Okulda sunulan ikinci yabancı dil imkanları nelerdir?  

Hazırlık + 4 yıllık lise programımızda özellikle 2. yabancı dil ders sayısı arttırılmıştır. 2011-2012 yılı itibari ile hazırlık sınıflarımızda da zorunlu 2. yabancı dil uygulaması başlayacak, Fransızca ve Almanca’nın yanısıra İspanyolca da 2. Yabancı diller grubumuza katılacaktır.

 

SINAVLAR HAKKINDA:

 

AVRUPA DİL PASAPORTU ALMANCA – GOETHE INSTITUT DİL SINAVLARI  

2008-2009 Öğretim Yılında uygulamaya başladığımız Avrupa Dil Pasaportu Sınavları okulumuzda başarıyla sürdürülmektedir. Bu sınavlarda öğrencilerimizin ulaştıkları Dil Seviyeleri yazılı ve sözlü olarak değerlendirilmektedir. A1 / A2 / B1 / B2 seviyelerinde yapılan bu sınavlar öğrencilerimizin sahip olduğu dil birikimini kanıtlayan uluslararası belgelerdir. Goethe Instıtut - Alman Kültür Merkezi tarafından düzenlenen sınavlarda başarılı olan öğrencilere verilen Alman Eğitim Bakanlığı'nın onayladığı sertifikalar öğrencilerimizin yüksek öğrenimlerinde de önemli referanslardır.

 

  Öğrenci Sayısı Geçen Öğrenci Başarı (%)
2009 A2 11 11 100
2009 B1 8 7 88
2010 A1 31 31 100
2010 A2 34 34 100
2010 B1 16 15 94
2010 B2 1 1 100
       
       


DELF FRANSIZCA SINAVLARI

 

5 seneden beri okulumuzda Dil Pasaportu (DELF) sınavları Fransız Kültür Merkezi aracılığıyla yazılı ve sözlü olarak iki aşamada  yapılmaktadır. Her geçen sene bu sınavlara ilgi ve katılım artmaktadır. 4 seviyeden (A1/A2/B1/B2) oluşan bu sınavlarda öğrencilerimiz çok başarılı sonuçlar almaktadırlar. B2 seviyesini başaran öğrenciler,

Fransa’daki herhangi bir üniversiteye başvurabilirler. Fransız üniversiteleri prestijli devlet üniversiteleridir. Üniversite harcından başka (200-300 Euro) ücret alınmaz. Bu sınavların sonucunda öğrenciler Fransa Eğitim Bakanlığı’ndan onaylı bir diplomaya sahip olurlar ve bu diplomanın ömür boyu geçerliliği vardır.



  Öğrenci Sayısı Geçen Öğrenci Başarı (%)
2008 A1 18 18 100
2008 A2 34 34 100
2009 A2 50 48 96
2009 B1 21 18 86
2010 A1 22 22 100
2010 A2 44 44 100
2010 B1 25 23 92
2010 B2 6 6 100


Okulumuzda, 2012-2013 ders yılı sonunda 10. sınıfı tamamlayan İspanyolca dersi öğrencilerimize Diplomas de Española Como Lingual Extranjera (DELE) veya Yabancı Dil olarak İspanyolca diploması sunulacaktır. DELE, genellikle İstanbul Cervantes Enstitüsü himayesinde verilmektedir.  

12. Yurtdışı bağlantılı etkinlikler devam edecek mi?

Okulun kuruculuğunun değişmesi, 130 yılı aşkın geleneklerini, bağlantılarını, mezun başarılarını etkileyecek bir durum olmadığı gibi, okulun yurtdışındaki kuruluşlarla bağlantılarında da bir değişikliğe yol açmayacaktır. Örneğin Üsküdar Amerikan Lisesi, Lahey Uluslararası Model Birleşmiş Milletler örgütünün Türkiye’deki tek resmi temsilcisi olmaya; okullarımız CIS (Uluslararası Okullar Konseyi) ya da ISTA (Uluslararası Okullar Tiyatro Birliği) gibi kurumların üyesi olmaya devam edecektir.

13. Üsküdar Amerikan Lisesi’nde öğrencilere sunulan burs imkanları nelerdir?

Okulumuzda 2 türlü burs verilmektedir. Bunlar, ihtiyaç bursu ve başarı bursudur. Maddi desteğe ihtiyaç duyan ailelerimiz ihtiyaç bursuna başvurabilir. Başarı bursu ise, ara sınıflarda bir önceki ders yılı sonu itibari ile seviyesinde en yüksek ağırlıklı not ortalamasını sağlamış ilk 5 (beş) öğrenciye, aşağıdaki kriterlere uymak kaydı ile verilen burstur. Bu uygulamaya 2011-2012 öğretim yılı itibari ile başlanacak ve 2011-2012 öğretim yılında seviyelerinde ilk 5 içinde yer alan öğrencilere 2012-2013 yılında aşağıdaki şekilde başarı bursu tahsis edilecektir.


 

Yılsonu başarı notu  en yüksek ilk 3 öğrenciye 100%
Yılsonu başarı notu  en yüksek 4. öğrenciye 80%
Yılsonu başarı notu  en yüksek  5. öğrenciye 50%


14. Okulunuzda kullanılan teknoloji imkanları nelerdir? 

Her sınıfta Smart board, dijital projeksiyon ve entegre ses sistemi bulunmaktadır. Okul içi haberleşme, not bilgisi paylaşımı ve velilerle iletişimi sağlamak amacıyla “MOSS” isimli bir intranet uygulamamız vardır. 2 laboratuvarda öğrenci ve sınıfların kullanımında toplam 56 bilgisayar, smart boardlar ve digital projektörler bulunmaktadır. Tüm okul binalarımızı kapsayacak şekilde bir dijital okul ekranı sistemi kurulması planlanmaktadır. Bu yeni sistemle video, müzik, internet sayfaları, power-point sunumlar, flash animasyon ve her türlü güncel bilgiyi öğrencilerimizle paylaşacağız. Kampüs içinde stratejik noktalara yerleştirilecek olan LCD ekranlar aracılığıyla tüm personel ve ziyaretçilerimiz, öğrencilerin çalışmalarından ve başarılarından haberdar olacaktır. 20 bini aşkın kitap ve 61 dergi koleksiyonu ile servis veren kütüphanemiz aynı zamanda Follett Yazılım firmasının en yeni ürünlerinden biri olan Destiny programı ile zengin bir bilgi kaynağıdır. Bu kaynaklar, öğrencilerimizin akademik performanslarını geliştirebilecekleri öğrenme ortamlarından yararlanmalarını sağlamaktadır. Kütüphanemizde araştırma imkanlarını desteklemek amacıyla, okulumuz kütüphanesinin dört farklı online veritabanına üyeliği vardır.    

15. Türk üniversitelerine yerleştirme başarınız nasıl? Öğrencileri ne şekilde hazırlıyorsunuz?

12. Sınıf Milli Eğitim müfredatındaki tüm konuları kapsayan bir ders programımız bulunmaktadır. Özel geliştirilmiş olan programımız, Talim ve Terbiye Kurulu tarafından onaylıdır. Öğrencilerimiz, Türkçe, matematik ve sosyal bilgilerin uygulamalı derslerinde verilen ek testlerle, üniversite sınavlarına yönelik çalışmalar ve hazırlıklar yapıyorlar. Öğretmenlerimiz, okulda, öğlen saatlerinde ve okul sonrasında öğrencilerle bire bir ya da grup çalışmaları yapmaktadırlar. Türk üniversiteleri sonuçları ile bilgileri sitemizin Eğitim-Öğretim > Yurtiçi Üniversite Danışmanlığı > İstatistikler başlığı altında bulabilirsiniz.

 

16. Üsküdar Amerikan Lisesi’nin güçlü yönleri nelerdir?

Öğrencilerimize, onları üniversite eğitimi ve iş hayatında başarıya götürecek güçlü bir akademik temel, uluslararası deneyim, eleştirel ve analitik düşünme ve liderlik becerileri kazandırmaya çalışıyoruz. 

Üsküdar Amerikan Lisesi, Türkiye’de ve yurtdışında, güçlü akademik programıyla tanınmasına rağmen, okulumuzda ders dışı etkinliklere de önem vermekteyiz. ÜAL, eğitim ve öğretime eşit derecede önem veren bir kurumdur. Öğrencilerimizin sosyal gelişimlerini sağlamak için 11 Öğrenci Birliği kulübü dışında 43 değişik kulüp faaliyetini sürdürmektedir. Öğrenci Birliği, bünyesinde bulunan kulüplere ve sınıf başkanlarına liderlik etmektedir. Etkinliklerimizden bazıları; sosyal yardım, ulusal ve uluslararası etkinlikler, üç farklı dilde MUN (Model Birleşmiş Milletler-Fransızca, Almanca, İngilizce), tiyatro, müzik, resim, spor vb. Ulusal ve uluslararası boyuttaki tüm etkinlikler öğrenci merkezlidir. Öğrencilerimiz, okul sonrası yapılan etkinliklerden okul servisleriyle evlerine dönmektedir.

Öğrencilerimiz, Üsküdar Amerikan Lisesi’ni bitirdikten sonra, geniş bir üye grubu olan Mezunlar Derneği’nin bir üyesi olurlr. Öğrencilerimiz, mezunlarımız ve okul arasında okulumuzun uzun tarihine dayalı güçlü bir organik bağ bulunmaktadır.